Kod P0137 - znaczenie, przyczyny, objawy (i jak go naprawić)

Udostępnij

Kod P0137 wskazuje, że występuje problem z jednym z czujników tlenu w pojeździe. Jest to ogólny kod OBDII, który można odczytać za pomocą skanera diagnostycznego.

W tym przewodniku ocenimy, co oznacza kod P0137. Omawiamy także przyczyny, objawy i pokazujemy sposoby usunięcia usterki.

Spis treści pokaż Kod P0137 Definicja Co oznacza kod P0137? Objawy kodu usterki P0137 Przyczyny pojawienia się kodu P0137 Jak poważny jest kod P0137? Jakie naprawy mogą naprawić kod P0137? Najczęstsze błędy diagnostyki kodu P0137 Zalecane narzędzia do diagnostyki Jak zdiagnozować kod usterki P0137? Szacunkowy koszt naprawy Porady mechaników dotyczące kodu P0137

Kod P0137 Definicja

P0137 - Niskie napięcie w obwodzie czujnika tlenu O2 (przedział 1, czujnik 2)

Co oznacza kod P0137?

Ten ogólny kod usterki układu napędowego wskazuje, że występuje usterka drugiego czujnika tlenu znajdującego się w Banku 1. Napięcie czujnika tlenu było zbyt niskie przez co najmniej dwie minuty, co jest przyczyną ustawienia kodu. Za odczytanie napięcia i ustawienie kodu odpowiedzialny jest moduł ECM.

Czujnik Banku 1 Czujnik 2 znajduje się z tyłu katalizatora. Jego zadaniem jest wysyłanie sygnału informującego o ilości tlenu w katalizatorze. Nie jest on tak aktywny jak czujnik przedni, ale musi utrzymywać odpowiednie napięcie, aby działać prawidłowo.

ZWIĄZANE: Bank 1 vs Bank 2 - czujnik 1 i 2 (szybkie i łatwe lokalizowanie czujników O2)

Symptomy kodu usterki P0137

Głównym problemem związanym z kodem usterki P0137 jest zapalona kontrolka Check Engine. W większości przypadków jest to jedyna wskazówka, że coś jest nie tak.

Nie powinno być żadnych innych objawów problemu. Nie należy jednak ignorować problemu tylko dlatego, że nie powoduje on kłopotów.

Przyczyny kodu P0137

Większość problemów, które prowadzą do pojawienia się kodu P0137, ma związek z czujnikiem tlenu znajdującym się z tyłu katalizatora.

Oto kilka przyczyn występowania kodu P0137:

  • Uszkodzony czujnik tlenu
  • Wyciek spalin zlokalizowany przy czujniku
  • Zatkany katalizator
  • Zwarcie elektryczne w obwodzie O2
  • Otwarty lub wysoki opór w obwodzie czujnika tlenu
  • Płytki silnik pracujący na biegu jałowym

Jak poważny jest kod P0137?

Średni - Prawdopodobnie nie zauważysz żadnych objawów kodu P0137, co pozwoli Ci sądzić, że możesz kontynuować jazdę samochodem. Jest to jednak fałszywe poczucie bezpieczeństwa.

W zależności od tego, co jest przyczyną kodu P0137, można dopuścić do uszkodzenia silnika. Jeśli silnik pracuje na zbyt niskich obrotach z powodu usterki, należy ją natychmiast naprawić.

Jakie naprawy mogą naprawić kod P0137?

Oto naprawy, które mogą spowodować usunięcie kodu P0137. Ważne jest jednak, aby przed wymianą jakichkolwiek części wykonać właściwą diagnozę, w przeciwnym razie może to oznaczać stratę pieniędzy.

  • Wymiana uszkodzonego czujnika O2
  • Napraw nieszczelność układu wydechowego
  • Wymień katalizator, aby naprawić ograniczenia
  • Naprawić zwarcie elektryczne w obwodzie sygnału O2

Najczęstsze błędy diagnozy P0137

Najczęstszym błędem diagnostycznym związanym z kodem P0137 jest zaniedbanie sprawdzenia czujnika. W niektórych przypadkach jest to po prostu kwestia oczyszczenia z zanieczyszczeń, które dostały się na czujnik O2.

Zanim zaczniesz wymieniać drogie części, zwróć uwagę na rzeczy oczywiste. Wykonaj odpowiednie kroki diagnostyczne, aby nie zmarnować pieniędzy.

Zalecane narzędzia do diagnostyki

  • Narzędzie diagnostyczne do skanowania OBD
  • Multimetr
  • Podstawowe narzędzia ręczne
  • Podręcznik naprawy samochodu
  • Środek do czyszczenia styków elektrycznych

Jak zdiagnozować kod usterki P0137?

Poniżej znajdują się ogólne wskazówki dotyczące diagnozowania kodu P0137.

  1. Sprawdź, czy na czujniku O2 nie ma śladów zanieczyszczeń.
  2. Sprawdź przewody czujnika O2 pod kątem korozji lub wadliwych połączeń.
  3. Przed wymianą czujnika należy sprawdzić, czy nie występują wycieki spalin. Należy posłuchać i obejrzeć przewody podciśnienia oraz wszelkie połączenia wlotowe. Możliwe, że coś zostało rozłączone. Może być słyszalny syczący dźwięk wskazujący na nieszczelność podciśnienia. Aby sprawdzić, czy nie ma nieszczelności, można spryskać wlot wodą i obserwować obroty na biegu jałowym. Jeśli obroty spadną, oznacza to, że mamy do czynienia z nieszczelnością w układzie dolotowym. Można również spryskać wodą uszczelki i przewody w poszukiwaniu nieszczelności.
  4. Przy ciepłym silniku należy monitorować napięcie czujnika. Powinno ono wynosić od 0,1 do 0,95 V. Jeśli napięcie jest niższe od tej wartości, oznacza to, że czujnik O2 jest uszkodzony.

Szacunkowy koszt naprawy

Niektóre naprawy nie będą Cię nic kosztować, zwłaszcza jeśli wystarczy wyczyścić czujnik O2. Oto kilka innych napraw i ich przybliżony koszt.

  • Czujnik tlenu - 150 USD - 350 USD
  • Naprawa układu wydechowego - 100-300 USD (więcej, jeśli konieczne jest spawanie)
  • Naprawa wycieku podciśnienia - 100-250 USD
  • Katalizator - 800-2500 USD

Porady mechaników dotyczące kodu P0137

Jeśli wraz z kodem P0137 DTC występują inne kody, należy je najpierw usunąć. Do powstania kodu P0137 mogą prowadzić inne problemy, więc być może uda się go naprawić po prostu rozwiązując inny problem. Na przykład, czujniki O2 zawierają wewnętrzną grzałkę, która zapewnia im temperaturę powyżej 600 stopni Fahrenheita. Jeśli rezystancja wewnętrznej grzałki będzie zbyt wysoka, czujnik O2 może wyświetlić ten kod. Dlatego najpierw należy zająć się kodami DTC grzałki czujnika O2.

Tylko sprawdzając najpierw inne kody silnika, można mieć pewność, że pracuje się wyłącznie z problemem czujnika tlenu.